Wij vinden het belangrijk dat je kan genieten van je bestelling. Daarom zijn wij er voor je met antwoorden op jouw vragen.
Waar gaat je vraag over? Kies hieronder het onderwerp.
Bezorging
De producten versturen wij zo snel mogelijk. Dat betekent dat je jouw bestelling binnen 1-2 werkdagen in huis kan verwachten.
Bepaalde producten hebben een langere leverdatum. Dit staat aangegeven op de winkelwagen pagina.
DHL is gespecialiseerd in het afleveren bij particuliere en zakelijke adressen, waarbij de pakketten standaard de volgende dag (niet op zondag) worden geleverd bij de klant thuis, bij hun buren mochten zij zelf niet thuis zijn of bij een DHL ServicePoint in de buurt.
Bij DHL werken ze volop aan verduurzaming. Zo zetten ze in op groene bezorgopties, elektrisch vervoer en duurzame locaties. Toch kunnen ze de CO2-uitstoot niet meteen terugbrengen naar nul. Daarom doet Speelgoedfamilie.nl mee met het GoGreen compensatieprogramma. Via investeringen in duurzame projecten compenseren we alle CO2 die we nu nog uitstoten, zodat we jouw pakket zo klimaatneutraal mogelijk kunnen versturen.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd of zelf een andere aflevering poging van DHL inplannen.
Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven.
Gratis verzending binnen Nederland vanaf €40.
Voor brievenbuspakketjes betaal je een verzendbijdrage van €3,95
Tot €40 betaal je €5,95 verzendbijdrage.
Verzendbijdrage België, voor alle bestellingen tot en met €50 betaal je €6,95 euro. Boven de €50 is de verzendbijdrage gratis.
Zolang je geen verzendbevestiging en/of Track & Trace code hebt ontvangen via het door jou opgegeven e-mailadres, dan is jouw bestelling op dit moment nog niet verstuurd. Let op: een orderbevestiging is geen verzendbevestiging. Wij raden je daarom aan om nog even geduld te hebben en jouw e-mail (ook de spam) goed in de gaten te houden.
Het kan zijn dat je bestelling door DHL bij de buren is bezorgd, omdat je net niet thuis was op het moment dat zij aanbelden. Wanneer je dus wel een bezorgbevestiging hebt ontvangen maar geen bestelling op de mat hebt, raden we je aan als eerste navraag te doen bij de buren. Mochten zij je bestelling niet hebben aangenomen, neem dan gerust contact op met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 024-2600209. We helpen je graag verder.
Met 3.750 punten in Nederland is er altijd wel eentje bij jou in de buurt. Vind jouw DHL ServicePoint via https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints.
Helaas is het momenteel niet mogelijk om gebruik te maken van een DHL ServicePoint.
Het pakket blijft maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint, daarna wordt het pakket automatisch retour gestuurd naar de Speelgoedfamilie.nl.
Is het niet gelukt om jouw pakket op te halen? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het pakket alsnog zo snel mogelijk bij je bezorgd wordt.
Helaas is het momenteel niet mogelijk om gebruik te maken van een DHL ServicePoint.
Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice, zodat zij jouw bestelling zo snel mogelijk compleet kunnen maken of een andere passende oplossing kunnen aanbieden.
Veel van de dozen die we gebruiken voor het verzenden van je bestelling hebben al een heel leven achter de rug. Door deze dozen opnieuw te gebruiken verlengen we de levensduur en dragen we bij aan een duurzamer milieu.
Natuurlijk gebruiken we alleen dozen die goed genoeg zijn om je bestelling veilig en stevig te versturen.
Als je artikelen naar ons retour stuurt, herbruik dan de doos waarin wij jouw bestelling hebben verzonden. Probeer ook niet meer tape dan nodig te gebruiken.
Zo werken we samen aan het milieu en verlengen we de levensduur van de materialen!
Retourneren
Ben je toch niet tevreden over het artikel dat je gekocht hebt? Dan mag je het binnen 30 dagen retourneren en krijg je het gehele aankoopbedrag en de verzendkosten gecrediteerd op je rekening. De directe kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening. Zorg er wel voor dat je alle bij het product behorende papieren zoals: handleidingen, opbouw instructies en accessoires meestuurt. We zullen dit bedrag binnen maximaal 7 dagen aan je terugbetalen via de betaalmethode waarmee je ook bij ons hebt betaald.
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.
Bij het retourneren van een deel van jouw bestelling zijn de verzendkosten voor jouw rekening. De aankoopsom van het door jou geretourneerde deel van de bestelling zal aan je worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval dus niet gecrediteerd.
Neem via deze link contact met ons op om jouw bestelling te retourneren.
We zullen dit bedrag binnen maximaal 7 dagen aan je terugbetalen via de betaalmethode waarmee je ook bij ons hebt betaald.
Als je besteld hebt met Achteraf Betalen via Klarna, dan wordt de factuur van Klarna gecrediteerd. Je hoeft verder niks meer te doen.
Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
De hoogte van het totaal orderbedrag verandert na verwerking van de retourzending. Het kan zijn, dat in sommige gevallen, een verrekening plaats vindt. Dit kan gebeuren als je bijvoorbeeld een bestelling hebt gedaan boven de 40 euro (gratis verzending). Indien je een product terugstuurt en het totaalbedrag komt onder de 40 euro, dan houden wij de verzendkosten in op de terugbetaling.
Verzegelde producten die niet meer verzegeld zijn en producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden mogen niet worden geretourneerd.
Ook gepersonaliseerde producten of speciaal voor de klant gefabriceerde producten kunnen niet meer worden geretourneerd. Natuurlijk blijft de wettelijke garantie wel van toepassing.
Garantie
Op alle producten uit het assortiment van de Speelgoedfamilie is de wettelijk garantie van toepassing. Dat betekent dat het product moet voldoen aan de verwachting die je ervan mag hebben. Gaat het product in die periode stuk, dan heb je recht op gratis reparatie of vervanging. Je moet het product wel normaal gebruikt hebben.
Wij zorgen er altijd voor dat de producten zo goed mogelijk worden verpakt. Helaas kan het soms toch gebeuren dat het product beschadigd/kapot is. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Zij zullen dan zo snel mogelijk een passende oplossing aanbieden.
Tip: stuur gelijk een foto mee, dan kan onze klantenservice je nog sneller helpen!
Heb je een defect of is een artikel van LEGO of Playmobil niet compleet? Neem dan contact op met de klantenservice van LEGO of Playmobil.
LEGO: (00800) 534 65 555
Playmobil: (0032) 154 53 516
Bestellen
Je kan een bestelling plaatsen via www.speelgoedfamilie.nl.
Je kan bij de Speelgoedfamilie bestellen zonder een account aan te maken. Het is tijdens het bestellen wel mogelijk om een account te maken, maar dat is zeker niet verplicht. Ook zullen wij niet zonder jou toestemming nieuwsbrieven sturen.
Op de website kan je per product zien hoeveel stuks er op voorraad zijn. Is een product onverhoopt niet op voorraad dan ontvang je van ons een e-mail.
Het is mogelijk om nog iets aan jouw bestelling toe te voegen zolang wij jouw bestelling nog niet hebben verwerkt in ons magazijn.
Als je nog iets wilt toevoegen aan jouw bestelling, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder!
Wil jij jouw bestelling (gedeeltelijk) annuleren? Dat is alleen mogelijk zolang jouw bestelling nog niet is verwerkt in ons magazijn. Neem daarvoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.
Direct na het plaatsen van jouw bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail. Dat betekent dat wij direct voor je aan de slag gaan om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Soms kan het voorkomen dat je geen bevestigingsmail ontvangen, dat kan een aantal reden hebben:
- Je hebt per ongeluk een typefout gemaakt in je e-mailadres
- De spamfilter heeft de bevestigingsmail tegengehouden en verplaatst naar 'spambox' of naar 'Ongewenste Mail'.
- Jouw email provider blokkeert het e-mailadres van speelgoedfamilie.nl. Dit kan je gemakkelijk verhelpen door ons adres uit de 'Geblokkeerde Afzenders' te halen.
Nee, er is geen minimum aantal artikelen of bedrag nodig om te bestellen. Dus ook voor bijvoorbeeld 1 sleutelhanger kan je bij ons terecht!
Het is zeker mogelijk om vanuit het buitenland te bestellen. Voor Belgische klanten kan dat gewoon via www.speelgoedfamilie.nl. Woon jij in een ander land? Neem dat contact op met onze klantenservice en zij je verder helpen.
Voor meer informatie klik hier.
Betalen
Je kan op verschillende manieren bij de Speelgoedfamilie betalen:
IDEAL
Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL.
Creditcard (Visa, MasterCard en American Express)
Je voert veilig je creditcardgegevens in via onze beveiligde SSL procedure en we zorgen samen met je creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Het te betalen bedrag wordt gereserveerd op je creditcard zodra je besteld hebt.
Bancontact / Mistercash
Eenvoudig en veilig betalen met Bancontact / Mistercash wanneer je jouw pakket wilt laten verzenden naar België. Bij een geslaagde betaling kunnen wij direct overgaan tot het verzenden van jouw bestelling.
Belfius
Eenvoudig en veilig betalen met Belfius wanneer je jouw pakket wilt laten verzenden naar België. Bij een geslaagde betaling kunnen wij direct overgaan tot het verzenden van jouw bestelling. KBC- en CBC-Betaalknop
Met de KBC- en CBC-Betaalknop gaat betalen zeer eenvoudig. Je betaling wordt veilig uitgevoerd via je smartphone, computer of tablet. Tot een bepaalde limiet heb je zelfs geen kaartlezer meer nodig. Gedaan met het overbodig heen-en-weer geloop.
Bovendien bieden KBC en CBC de mogelijkheid om je betaling tot 2 maanden uit te stellen. Is het te betalen bedrag tussen 50 en 1250 EUR, dan kan je vandaag je vlucht al boeken op brusselsairlines.com en schieten KBC of CBC het bedrag voor. En dit zonder extra kosten!
PayPal / CreditCard
Je betaalt electronisch via PayPal. Je betaalt met jouw eigen e-mailadres en wachtwoord. Je hoeft geen saldo aan te houden. Bij CreditCard betalingen hoeft je geen account te hebben bij PayPal. Kijk voor meer informatie op de website van PayPal. Wij rekenen geen extra kosten voor PayPal of CreditCard betalingen.
Klarna Achteraf betalen
Voor alle Nederlandse bestellingen is het mogelijk om je bestelling 'achteraf te betalen' met de betaalmethode Klarna. Je betaalt je bestelling veilig en eenvoudig achteraf zodra je deze van ons hebt ontvangen en hebt besloten om deze te houden. Hiervoor heb je 30 dagen bedenktijd na verzending van je bestelling. Je kunt op deze manier eerst bepalen of je de complete (of gedeelte van je bestelling) wilt houden of deze wilt retourneren.
Helaas is het niet mogelijk om te betalen met een cadeaubonnen zoals VVV-bon of boekenbon.
Meestgestelde vragen
De producten versturen wij zo snel mogelijk. Dat betekent dat je jouw bestelling binnen 1-2 werkdagen in huis kan verwachten.
Bepaalde producten hebben een langere leverdatum. Dit staat aangegeven op de winkelwagen pagina.
Veel van de dozen die we gebruiken voor het verzenden van je bestelling hebben al een heel leven achter de rug. Door deze dozen opnieuw te gebruiken verlengen we de levensduur en dragen we bij aan een duurzamer milieu.
Natuurlijk gebruiken we alleen dozen die goed genoeg zijn om je bestelling veilig en stevig te versturen.
Als je artikelen naar ons retour stuurt, herbruik dan de doos waarin wij jouw bestelling hebben verzonden. Probeer ook niet meer tape dan nodig te gebruiken.
Zo werken we samen aan het milieu en verlengen we de levensduur van de materialen!
Nee, er is geen minimum aantal artikelen of bedrag nodig om te bestellen. Dus ook voor bijvoorbeeld 1 sleutelhanger kan je bij ons terecht.
Ben je toch niet tevreden over het artikel dat je gekocht hebt? Dan mag je het binnen 30 dagen gratis retourneren en krijg je het gehele aankoopbedrag en de verzendkosten gecrediteerd op je rekening. Zorg er wel voor dat je alle bij het product behorende papieren zoals: handleidingen, opbouw instructies en accessoires meestuurt. We zullen dit bedrag binnen maximaal 7 dagen aan je terugbetalen via de betaalmethode waarmee je ook bij ons hebt betaald.
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.
Bij het retourneren van een deel van jouw bestelling zijn de verzendkosten voor jouw rekening. De aankoopsom van het door jou geretourneerde deel van de bestelling zal aan je worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval dus niet gecrediteerd.
Voor meer informatie klik hier.